torsdag 27 februari 2014

Februari 2014


Nu har vi troligen de sista gästerna på besök. Heidi är här med sina 3 barn, varav ett är en fd klasskamrat till Rebecka. Vi har såklart badat mycket, både i poolen och på stranden J. Igår var en extra ansträngande dag för dem då båda de äldsta barnen fick vara med i skolan och på kvällen åkte vi och lyssnade och tittade på Trollflöjten på operan (med undantag av Fredrik och Jakob). Det var jättetrevligt, men det blev lite sent för barnen. Tack och lov vaknade de inte när brandlarmet gick halv två i natt.


Många av våra svenska kompisar har också sportlovsbesökare, så vårt vanliga umgänge har lite paus nu. Dock försöker Dee och jag att återuppta vår morgonträning och jag kör på med min axel-rehab. Det gör inte lika ont längre, men är ack så segt.

Barnen verkar nöjda med sina nya klasser och det känns bra. Jakob har en manlig lärare och Rebecka kom med nästan alla hon ville vara med, inkl. svenska Elin. Som skolsport valde Jakob tennis och Rebecka “Stand-Up-Paddelboarding”. Aktiviteterna har också kört igång med piano och hiphop för Rebecka och fotboll för Jakob. Själv har jag börjat plugga! En distanskurs på kvartsfart i trendspaning – jätteintressant faktiskt!

Fredrik har kört sitt första triathlon och trots att han blev helt utmattad och kom sist, så blev han taggad, så nu kör han, förutom surfning och löpning, även cykling och simning. Ikväll har han simlektion för att förbättra sitt frisim.

Även om man försöker inte tänka alltför mycket på hemresan, så har jag ändå börjat kolla upp fraktkostnader, jobb etc. Det är definitivt med blandade känslor..., men jag försöker göra det roligare genom att shoppa lite nya jobbkläder för Sverige. Efter att ha köpt en svart kjol och en grå kavaj kände jag ändå ett visst vemod och förskräckelse över att bli grå och se ut som alla andra igen, så sedan dess har det blivit lite av en färgexplosion av nya kläder. Men nu får jag lugna ner mig och tänka på packningen…

 
Ett ställe som jag definitivt tänker besöka igen innan hemfärd är Shangri-La hotells bar på 36:e våningen i stan. Det var tänkt som ett kort stopp på väg till kinesiska nyårsparaden i början av månaden, men vi hade så kul och hamnade på en så trevlig italiensk restaurant efteråt, att vi kom fram lagom till de avslutande fyrverkerierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar